неделя, 13 януари 2019 г.

Ябълков сладкиш със стафиди

Преди години неусетно, улисана в грижите и вихрушките на делника, изгубих вкуса си към живота. Всичко ми опротивя, стана ми блудкаво и безвкусно, и както казват старите хора „нищо не ми беше в очи“. Това, естествено се отрази и на кулинарните ми умения /дотогава обожавах да готвя и да експериментирам/, каквото и да приготвях, го правех по задължение – нещо да сложа на трапезата ни.
Много философски и психологически книги за самопомощ изчетох. Много истини трябваше да изстрадам сама, но ето тези четири простички правила за смислен живот ми върнаха сетивата и вкуса на живота: 1) Внимавай какво говориш. Не използвай думите, за да се самоохулваш или да обсъждаш другите; 2) Не приемай нищо лично. Казаното и стореното от другите е проекция на собствената им реалност; 3) Не прави предположения; 4) Винаги прави най-доброто, на което си способен;
И този нов етап от живота си аз празнувам с ето тази непретенциозна рецепта за ябълков сладкиш със стафиди.



4 ябълки
1 лимон
3 яйца
200 гр. захар
250 гр. брашно
150 мл олио
150 гр. кисело мляко
½ ч.л. сода бикарбонат
50 гр. стафиди
50 гр. орехи
пудра захар за поръсване

Настържете ябълките и ги оставете да се отцедят от сока. Полейте ги с лимонов сок, за да не потъмнеят.  Яйцата и захарта разбивайте, докато захарта се стопи.
Постепенно добавете олиото, млякото, смесено със содата, ябълките, стафидите, орехите и настърганата лимонова кора.
Към тази смес добавете пресятото брашно и изсипете в предварително намаслена и набрашнена форма.
Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна. След като изстине, поръсете готовия сладкиш с пудрата захар.

в шепата ми
дузина дъхави слънца…
стафиди


Диана Тенева

Няма коментари:

Публикуване на коментар