четвъртък, 18 юни 2020 г.

Посещавайки себе си


Обичам да посещавам себе си…
Влизам в антикварен магазин,
Разглеждам с любопитство
всичките мои присъствия
и отсъствия…
Опитвам се да не размествам
рафтове и спомени,
Току-виж съм смесила времената,
тъй както се смесват парфюми
и тогава въображението ми
ще се втурне след
новоизмислени образи и думи…
И къде съм истинската аз -
„По следите на изгубеното време“ на Пруст
или след моето време изгубено тичам.
Само поиздухвам някоя прашинка,
от любопитство задавам въпрос
на момичето зад щанда, тоест на себе си,
задоволявам се с учтивия отговор,
а после ровя в паметта си
за подробности, детайли,
и да поспоря отново със себе си
за моите присъствия – отсъствия.
И нова рана да си отворя,
че мен ме някъде няма отново
 и отново някъде не съм.

Диана Тенева

"Състояния" - Живко Тенев - Жисен


Няма коментари:

Публикуване на коментар